קידום אתרים אורגני SEO

בשוק הדיגיטלי של היום, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) התפתחה לאסטרטגיה חיונית עבור בעלי עסקים ומפעילי אתרים. אני בטוח שזו לא הפעם הראשונה שאתה שומע על חשיבותו, שכן סביר להניח שהיא הודגשה על ידי רבים לפניי. עם זאת, המשמעות של SEO לא נשענת על מה שכולם אומרים. אין לקבל החלטות לגבי עתידו של העסק על סמך המלצות סתמיות שהתקבלו בארוחות ערב משפחתיות. מבלי להבין כיצד פועל קידום אורגני והיתרונות שלו על פני שיטות שיווק אחרות, מדוע תשקיע בכך את המשאבים המוגבלים שלך?

אני שואף לפרט באופן אובייקטיבי ומקיף את היתרונות של קידום אתרים אורגני בגוגל בהשוואה להשקעות שיווק אלטרנטיביות, תוך התמקדות ביתרונות על פני גוגל אדס ופרסום ברשתות חברתיות. 

 

קידום אורגני לעומת פרסום בתשלום

ישנם מקרים שבהם אני מייעץ ללקוח לדלג על הקידום האורגני של האתר שלו ובמקום זאת להשקיע בפרסום בתשלום, כלומר במודעות תשלום לפי קליק (PPC) בפלטפורמת הפרסום וברשתות החברתיות של גוגל. מתי זה קורה? בעיקר כאשר יש צורך בבירורים מיידיים או לאירועים שיווקיים חד פעמיים כמו כנס. לפרסום בתשלום יש יתרון על פני קידום אורגני – הוא מציב אותך בראש דפי תוצאות החיפוש באופן מיידי, ועשוי לספק לידים באופן מיידי.

אתה לא צריך לחכות חודש או שנה; פרסום בתשלום דורש תשלום עבור תוצאות מיידיות. אז מה הם היתרונות של קידום אורגני על פני פרסום בתשלום? נתחיל בהיבט החשוב ביותר.

תוצאות בתשלום מקבלים פחות קליקים מאשר תוצאות אורגניות ב-Google

Google Ads עשויה להציב את הפרסומת שלך בראש דפי תוצאות החיפוש, אפילו לפני תוצאות אורגניות (שמופיעות באופן טבעי ללא תשלום לגוגל). האם זה אומר שיותר לקוחות יבחרו באתר שלך על פני אחרים? לא בהכרח. בשנת 2019, Zero Limit Web ערך מחקר כדי להשוות את היעילות של קידום אורגני לקמפיינים PPC בגוגל. הם גילו שלמעלה מ-71% מהקליקים הגיעו לתוצאות אורגניות ב-SERP הראשון של גוגל (דף תוצאות מנוע חיפוש). רק 15% מהמשתמשים נטשו את החיפוש שלהם, לחצו על תוצאה בתשלום או ערכו חיפוש אחר.

מחקר דומה של Ahrefs, הידוע באחד מכלי ה-SEO האורגניים הטובים ביותר בשוק, הניב תוצאות דומות – 85% מהקליקים הגיעו לתוצאות אורגניות ו-15% לתוצאות בתשלום. המסקנה ברורה: גם אם המטרה היא לייצר לידים, קידום אורגני בגוגל יהיה אפקטיבי יותר מגוגל אדס. אפשר להסביר זאת בפשטות: אנשים מעדיפים תוצאות אורגניות וטבעיות על פני פרסומות מסחריות.

לסיכום, הגיוני רק להשקיע אך ורק בפרסום ולוותר על קידום אורגני בגוגל אם אין לעסק שלכם את הלוקסוס לחכות כמה חודשים לתוצאות. המצב שונה במקצת ברשתות החברתיות שכן מאתגר להשוות בין פרסום באתרים אחרים לתוצאות של גוגל. עם זאת, נתוני תנועה של עסקים שמקדמים הן בגוגל ומשקיעים במודעות בפייסבוק ובאינסטגרם מראים פערים דומים. ברור שקמפיינים במדיה החברתית לא מצליחים לספק את כמות התנועה שדירוג גבוה בגוגל יכול לספק.

רוצה לשמוע עוד?

השפעה מתמשכת לעומת רווחים מהירים לטווח קצר

כאשר מעריכים את הערך של אסטרטגיות חיפוש בתשלום לעומת חיפוש אורגני, גורם מפתח לשקלול הוא הכוח המתמשך של ההשקעה שלך. בפרסום של תשלום לפי קליק (PPC), נוכחות האתר שלך מותנית בתשלומים שוטפים. ברגע שמגיעים למגבלת התקציב היומי או החודשי שלך, או שמסע הפרסום מסתיים, החשיפה של האתר שלך נפסקת. כדי להישאר באור הזרקורים, נדרשת הזרמה מתמדת של כספים לתקציב המדיה שלך.

אורך החיים של מסע פרסום בתשלום הוא חולף, ויש קשר ישיר בין ההוצאה שלך לבין התוצאות שאתה משיג. כאשר אתה מפסיק את התשלומים, הפרסום שלך – ויצירת לידים – מפסיקים בפתאומיות.

בניגוד גמור, הפירות של קידום אתרים אורגני נוטים להבשיל בטווח הארוך יותר, ואין השקעה כספית ישירה מקבילה לגוגל, רק ההשקעה באסטרטגיית ה-SEO שלך. עם זמן ומאמץ עקבי להעלות את דירוג החיפוש של האתר שלך, תוכל ליהנות מזרם מתמשך של תנועה. עיקרון זה נכון גם עבור קמפיינים ברשתות חברתיות: בניגוד לטווח ההגעה האורגני של גוגל, שבו החשיפה שלך אינה מוגבלת בתקציב שלך, מסעות פרסום בתשלום עולים לך עבור כל קליק או צפייה בודדים.

כמו בגוגל, קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם ייעלמו ברגע שהתקציב יתייבש. לסיכום, אם החזון שלך כולל צמיחה עסקית לטווח ארוך וזרימה עקבית של תנועה במשך שנים ללא תלות בהשקעה פיננסית מתמשכת, התעלמות של קידום אתרים אורגני בגוגל עבור האתר שלך אינה אופציה.

 

קידום אתרים אורגני מבטיח יותר תנועה איכותית בעלות נמוכה יותר

זו תופעה נפוצה: קמפיינים של גוגל ופייסבוק יכולים לייצר כמויות עצומות של תנועה. עם זאת, גם כאשר מסעות פרסום כאלה מושכים תנועה כבדה, זה לא בהכרח משתווה לאיכות.

זהביאן, משרד המתמחה בשיווק, פרסום וקידום משרדי עורכי דין, ניתח את שיעורי הנטישה של משתמשים המגיעים ממקורות שונים. הממצאים שלהם היו מעידים: מבקרים מתוצאות חיפוש בתשלום נטשו אתרים בשיעור של כ-88%, ומפייסבוק ב-85%. לעומת זאת, שיעור הנטישה מתוצאות חיפוש אורגניות עמד על כ-35% בלבד.

קידום אתרים אורגני בגוגל לא רק מספק תנועה בעלת ערך רב יותר, אלא גם עושה זאת בעלות נמוכה יותר לאורך זמן. זכור, בקמפיינים של גוגל, פייסבוק ואינסטגרם, אתה משלם עבור חשיפה או קליק, כלומר אתה משלם על תנועה שאולי חסרה ערך אמיתי. לעומת זאת, בקידום אורגני, גם אם 7,000 משתמשים ילחצו על תוצאת האתר שלך, היא נשארת בתוצאות החיפוש, וסביר להניח שתסייע בדירוג האורגני ובקידום נוסף.

קידום אתרים אורגני בונה מוניטין ומשפר את התדמית

קידום אתרים אורגני עוזר לבנות מותג נקי ומכובד שמרשים לקוחות פוטנציאליים. נכון, מודעות פייסבוק יכולות ליצור חשיפה לקהל רחב. עם זאת, זה לא מבטיח שמשתמשים יבטחו בך או יחשבו בך מומחים רק בגלל שהקצבת תקציב לפרסום. חברת קידום אתרים מקצועית יכולה לעשות הרבה יותר למען המיתוג והמוניטין שלך.

כדי להתחיל, זה מעניק לאתר שלך "חותמת איכות" מגוגל. משתמשים סומכים על כך שגוגל מציגה אתרים אמינים ורלוונטיים בתגובה לחיפושים שלהם. הופעה בתוצאות האורגניות של גוגל מציבה אותך כרציני, סמכותי ואמין.

קידום אתרים אורגני כולל פרסום ברשת רחבה

מומחה לקידום אתרים אורגני ישיג עבורכם קישורים חיצוניים המשובצים במאמרים עליכם או בתוכן שנכתב בשמכם לאתרים אחרים. עבור אנשים המבקשים למתג את עצמם, פרסום תוכן אודותיך באתרים אלטרנטיביים מוביל את המשתמשים לראות אותך כמומחה ומקצועי ברמה גבוהה. עבור עסקים, נוכחות מותג באתרים שונים יוצרת את הרושם שאתה מוביל בתעשייה.

מנקודת מבט של מוניטין, קידום אתרים אורגני מקצועי (הקפד לאמת זאת לפני שאתה מתקשר עם מקדם קידום אתרים) מבטיח שדפי התוצאות של גוגל יהיו מלאים במותג ובשם האישי שלך, לא רק מהאתר שלך (שזה, כמובן, לא אובייקטיבי ) אלא גם מאתרים אחרים שהציגו אותך, ומציעים יחסי ציבור אמיתיים.

מתי זה הכי משמעותי? בעסקאות משמעותיות עם עסקים, ארגונים ותאגידים שבהם מונח כסף משמעותי על כף המאזניים. הם רוצים להבטיח ולהרגיש בטוחים שהמותג יציב ומקצועי, מספק את השירות/המוצר שהובטח. הם יבדקו אותך ביסודיות ויבדקו מקומות אחרים באינטרנט שבהם השם שלך מוזכר, כמו מאמרים שהופעת בהם. לפיכך, ניהול המוניטין המקוון שלך הוא קריטי – בעולם של היום, הנוכחות הדיגיטלית שלך משפיעה על האופן שבו אתה נתפס. בסופו של דבר, הדרך שבה לקוחות פוטנציאליים רואים אותך תקבע אם הם רוצים לעבוד איתך. הדבר האחרון שאתה רוצה הוא חוות דעת גרועה של לקוח מתוסכל שמופיעה כאשר שמך נמצא בגוגל – וניהול מוניטין דיגיטלי יכול לעזור למנוע זאת.

עונים לשאלות שלכם

שאלות נפוצות

שלושת היתרונות העיקריים הם:

  1. SEO מביא יותר תנועה מאשר פרסום בתשלום, עם שיעורי הקלקה גבוהים יותר על תוצאות אורגניות.
  2. SEO בנוי לטווח ארוך ומביא תוצאות מתמשכות, בעוד פרסום בתשלום דורש השקעה מתמדת.
  3. SEO מביא תנועה איכותית יותר, עם שיעורי נטישה נמוכים יותר.

בדרך כלל לוקח בין 3-6 חודשים עד שמתחילים לראות תוצאות משמעותיות מקידום אתרים אורגני. עם זאת, SEO הוא תהליך מתמשך שדורש סבלנות והתמדה כדי לראות תוצאות טובות לאורך זמן.

שילוב של SEO ופרסום בתשלום יכול להיות אסטרטגיה יעילה להגדלת החשיפה והמכירות. פרסום בתשלום יכול לספק תוצאות מהירות יותר בטווח הקצר, בזמן ש-SEO בונה נוכחות לטווח ארוך. מומלץ למקד מאמצי SEO במילות מפתח בעלות פוטנציאל גבוה, ולהשתמש בפרסום בתשלום עבור מילות מפתח תחרותיות יותר.

חשוב לבדוק את ניסיונם של חברות ה-SEO בתחום העסקי שלכם, לקרוא ביקורות, לבקש המלצות ולוודא שיש להם היסטוריית הצלחה מוכחת בתוצאות. כדאי גם להימנע מחברות שמבטיחות תוצאות לא ריאליות.

תפריט נגישות